Nawigator


Praca w tym środowisku, choć wymagająca, oferuje szerokie możliwości. 
Jako Oficer Nawigator nie tylko masz dostęp do dobrze płatnej pracy, 
ale także podróżujesz po całym świecie.

Koniec szkoły średniej to czas podejmowania decyzji odnośnie przyszłości. Wybór nie jest łatwy, należy się nad nim zastanowić. Morze od lat stanowiło część historii naszego kraju i było źródłem jego rozwoju ekonomicznego, a teraz może pomóc i Tobie.


Praca w tym środowisku, choć wymagająca, daje wiele możliwości. Jako Oficer Nawigator nie tylko masz dostęp do dobrze płatnej pracy, ale także podróżujesz po całym świecie. Pracując w międzynarodowym środowisku na różnych rodzajach statków, dokształcasz się i awansujesz. W krótkim okresie, gdy zdobędziesz już pozycję wykwalifikowanego specjalisty w swojej dziedzinie, to o Ciebie będą walczyły firmy.


Zawód Oficera Nawigatora zapewnia godne warunki pracy i płacy. Jako jedna z niewielu ścieżek, daje możliwość utrzymania się już z owoców pierwszej pracy po szkole! Dodatkowo armatorzy starają się zapewnić wygodne warunki zamieszkania na statku, coraz to krótsze kontrakty, szybkie przeloty, nowe technologie. Jednym słowem rozwój rynku pracy nie pozwoli ci się nudzić. Statek jest niczym żywy organizm – jego silnik to bijące serce, zaś mostek nawigacyjny to mózg kierujący nim w najdalsze zakątki świata. Możesz być jego częścią!


Wypowiedź naszego Absolwenta


Praca nawigatora wygląda różnie, w zależności od rodzaju i wielkości statku. I w porcie i na morzu, oficer odpowiedzialny jest przed kapitanem za opiekę nad statkiem, załogą i ładunkiem.

Oficer nawigator statku morskiego to najważniejsza osoba na statku zaraz po kapitanie. Bez wątpienia jest to bardzo odpowiedzialne stanowisko, na które z pewnością nie każdy się nadaje. Jeżeli spełniasz wymagania norm dla ludzi pracujących na morzu oraz posiadasz odpowiednie zdolności, jak przede wszystkim umiejętność kierowania ludźmi, szybkie myślenie, podejmowanie szybkich decyzji, twardy charakter i Twoją pasją jest morze i wszystko co z nim związane, to zdecydowanie jest to praca dla Ciebie.

 

Praca nawigatora wygląda różnie, w zależności od rodzaju i wielkości statku. I w porcie i na morzu, oficer odpowiedzialny jest przed kapitanem za opiekę nad statkiem, załogą i ładunkiem. Tradycyjnie, wachta oficera odbywa się w systemie “4/8″. Czyli 4 godziny pracy, 8 odpoczynku, ale może zdarzyć się (szczególnie na małych statkach gdzie jest mała obsada), że będzie pracował w systemie 6/6. 

Na wachcie oficer musi przestrzegać wszystkich przepisów dotyczących bezpieczeństwa życia na morzu, komunikacji czy zanieczyszczenia środowiska. W porcie dodatkowo powinien się skupić nad operacjami związanymi z ładunkiem, zabezpieczeniem anty pożarowym, obserwowaniem pozycji kotwiczenia (jeżeli statek stoi na kotwicy) lub prawidłowym zacumowaniem.

 

Najbardziej ekscytująca w tym zawodzie jest różnorodność. W przeciwieństwie do pracy biurowej, morze dostarcza nam każdego dnia nowych emocji, załadunki, rozładunki, różnorodność portów czy nawet sama nawigacja, prowadząc wachtę, świadomość na jak wiele czynników mamy wpływ. W dwóch słowach Pan i Władca.

 

Absolwent roku 2014

Teraz już wiesz, co będziesz robił!


Przyjrzyj się zdjęciom i pomyśl o dobrej wysokopłatnej pracy. Średnie, pierwsze, zaraz po ukończeniu szkoły, notowane zarobki miesięczne są na poziomie 2500 €. 
Nie trać czasu na dalsze poszukiwania.


Strona korzysta z plików cookies w celu zapewnienia realizacji usług. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce...

{ });